torsdag, december 07, 2006

Nä, fy bubblan...

Ikväll är jag inte på topp, måste jag tyvärr konstatera. Jag känner mig stressad, sliten och lite småledsen sådär. Skolan är riktigt, riktigt tung just nu (och har så varit hela hösten) och jag känner att jag inte räcker till. C-uppsatsen är ett enormt projekt med ständiga motgångar och utöver den har jag avancerad läkemedelsräkning som tentas på lördag. Dessutom har jag ju körkortsteorin som skrivs om en vecka. Dock självförvållat :-) Huvudet bara snurrar just nu faktiskt och det är tur att min skrivarpartner är världens gulligaste...

Maken har ju nu varit borta nästan konstant i tre veckor och det tär enormt både på förhållandet och på oss båda. Jag räknar ned dagarna tills dess hans resande är över om några veckor! Vi är dessutom båda lika stressade och trötta så det är ju inte de muntraste av turturduvor som pratas vid på kvällen ;-)

Jag är ju inte så van vid att känna mig ensam, men för tillfället känner jag mig faktiskt lite ensam och övergiven (fast det dock inte skall överdrivas!). Det är dock säkert nyttigt och bla bla bla, men jag föredrar sällskap.

Ikväll är det dock mitt favvoprogram för tillfället, Söderlund & Bie, och det muntrar nog upp lite! Jag har alltid diggat Ann Söderlund, redan som tjejtidningsmakerska och det är oerhört underhållande att titta in i hennes kaotiska vardag. Idag handlar programmet om sex under småbarnsåren. Kan bli riktigt kul! Ann är ju sådär härligt frispråkig och avslappnad.

Jag köpte ett exemplar av tidningen "Foto" idag också. Maken och jag är faktiskt med på en liten, liten bild. Våra underbara fotografer har gått och blivit riktigt framgångsrika och porträtteras i tidningen. Roligt är att de vunnit förstapris med en av våra bilder i en internationell fototävling, en riktig närbild på oss när vi blir bombarderade med ris i ansiktet. Det var väldigt roligt att bli lite påmind om bröllopet, för det känns så himla länge sen. Bröllopet var mitt hjärteprojekt och fritidssysselsättning under en sådan lång tid att det är hemskt tomt ibland. Pyssel med hemsida, planering och drömmar, tog många timmar i veckan. Och det var faktiskt ljuvligt att ha något kul att se fram emot, även om det många gånger var en pina (speciellt budgeten, huva). Jag saknar faktiskt något mysigt att längta till just nu. Resan till New York känns lite abstrakt ännu, så jag får nog ta och skaffa nåt litet projekt faktiskt. Hmm, frågan är bara vad? Jag får återkomma...

2 Comments:

Blogger Snäckan said...

Trist att du känner dig lite nere. Du får ladda upp ordetnligt med julmyssaker det brukar hjälpa. Ang projekt så kan jag intyga att bebisprojekt sannerligen håller en sysselsatt....Kanske något att överväga ;-)))

8:03 fm  
Blogger sandra said...

Ett bebisprojekt är alltid drömprojektet för mig, bra förslag ;-)) Så länge ska jag faktiskt ladda upp med julmys, underbart tips! Tack så mycket.

Tänk vad glad man blir för blogg-pepp!

*kram*

9:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home