tisdag, september 05, 2006

Livet som gräsänka


Jag har ett par dagar hemma ensam just nu, då maken är på arbetsresa.
Jag måste säga att det är rätt skönt att ta hemmet i besittning helt själv då och då och rumstrera precis som jag vill. Då blir det aktiviteter, mat och tider som passar mig, ha ha. Hade tänkt att ta en rejäl garderobsrensning igår, men det blev aldrig av. Det får nog bli en runda idag i stället.

Vardagen har verkligen dragit igång med full fart efter semestern och jag måste nog säga att jag längtar tillbaka. En hel del. Studierna har dragit igång och tyvärr infinner sig inte studiemotivationen som den ska. Jag orkar inte riktigt fördjupa mig i folkhälsovetenskap, fastän jag verkligen borde. Så jag ägnar mig åt att drömma om den härliga bröllopsresan till Sardinien och Korsika istället...