fredag, februari 16, 2007

Jag vill ha...

... biljetter till Scissor Sisters på Globen-annexet i april... Har blivit helt såld på deras musik den senaste tiden och vill absolut inte missa dem live i Stockholm. Vore så himla roligt att få dansa loss lite på konstert, för man kan väl knappast stå still när låtar som denna spelas live? Kruxet är bara biljettpriserna, 350 kr/styck. Men man vet ju vad de säger. "Kommer lön så finns det hopp" ;-).

Ikväll är det myskväll på schemat igen. Det kan tyckas att det är ganska mycket sånt i min värld, men jag är en sån som tror att man måste anstränga sig både ofta och mycket för att orka ha ett mysigt förhållande mitt i vardagen. Att tänka till och fundera ut mysiga små saker för varandra, om än att bara dammsuga eller ta en spontan sväng i tvättstugan, ha ha. Vi brukar försöka se det som att vi överaskar varandra när vi diskar, tvättar och städar. Och inte glömmma att tacka när den andra anstränger sig. Då blir det himla mycket roligare! Sen är jag ju gift med en pedantisk man, så det kanske inte funkar för alla... För mig funkar alltid god mat, matlagningstokig som jag är.

Ikväll ska jag laga mat, förra veckan var det makens tur. Han lagade en helt gudomlig sallad med ugnsrostad sötpotatis och zucchini samt chili- och örtmarinerad mozzarella. Så gott! Får se om jag kan bräcka det ikväll... Får gnugga geniknölarna helt enkelt.

Hoppas ni har en mysig fredag framför er!