måndag, december 04, 2006

Baby you can drive my car...

Vår nya bil (eller snarare makens tjänstebil) har flyttat hem till oss idag. En jättefin bil och superhärlig att åka i. Det blir superskönt att kunna åka och storhandla när man vill igen. Snacka om vuxenpoäng! Men det är viktigt att vardagen flyter när man jämt har massor på gång. Det bästa blir ju såklart när jag har mitt körkort. Då ska det rattas!

Veckan har nu bokats upp med allehanda uppsatsrelaterade uppgifter. Det är ett jäkla projekt att ro i hamn och planeringen och strukturen måste vara minutiös för att funka. Parallellt med uppsats har jag läkemedelsräkning (tenta på lördag) och körkortsteori (prov inom mycket kort). Misstänker att det kommer gå åt en hel del av mitt favvogodis framöver, för att hålla hjärnan vaken. Och ja, jag vet ju såklart att frukt och annat nyttigt är ett bättre alternativ, men tentaplugg kräver sin sötma, så att säga ;-)



Maken åker igen imorgon bitti och det känns faktiskt oerhört trist. Jag kan konstatera att jag inte skulle passa som fru till en affärsresande make, jag vill vara tillsammans! Kanske speciellt vardagar. Utan honom hemma så förlorar vardagen sin lilla stjärnglans. För han sprider mycket stjärnglans min make, pysslar om mig, gör fint hemma och är allmänt härlig. Det blir tomt här hemma fram till fredag kväll. Turligt nog har jag ju som sagt en hel del att pyssla med.