onsdag, november 29, 2006

Snällis

Min kära vän J är en riktig hjälte. Hon kommer hit idag på morgonen för att hjälpa mig med läkemedelsräkningen (som hon lyckats klara, duktiga tjejen), innan hon själv ska på seminarium vid lunch. Hur himla gulligt som helst! Tänk att man har så fina vänner som ställer upp när det behövs. För hjälp med läkemedlena behövs. Verkligen. En stor kram till dig!

Igår kväll var min syster här på middag och det var kanonmysigt. Vi åt pasta med god grönsaksröra, basilika och parmesan, samt kokospannacotta med passionsfrukt. Gott! Vi skippade vinet dock, såhär mitt i veckan :-)

Nu blir det till att klä på sig. Vill ju inte möta J i morgonrocken här hemma!

5 Comments:

Blogger Snäckan said...

Läkemedelsräkning låter svårt men middagen lät god! Och visst är Grays Anatomy för bra!!

8:41 fm  
Blogger sandra said...

Ja, det är bara helt underbart det programmet!

Middagen var absolut supersmarrig också ;-)

Läkemedelsräkning är den stora nackdelen med hela sjuksköterskeutbildningen... Tyvärr.

8:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Läkemedelsräkning är inte svårt för en intelligent kvinna som du, det gäller bara att övervinna det inre motståndet. Och det tror jag att din gulliga kamrat kan hjälpa dig med. Hälsa henne från mig.
Faktiskt är att det är mycket svårare att laga god mat.
Grays anatomy är bra men jag tycker i alla fall att en odetonerad bomb var lite i värsta laget. Jag tycker att dom kan återgå till det lite mer småputtriga, härliga operationer, hjärtstillestånd, mystiska sjukdomar och annat som en gammal sjuksköterska tycker är mysigt.
Jag skulle kunna tycka det vore kul med lite mystiska infektionssjukdomar typ ebola eller nåt.
DU KAN RÄKNA!
kram
svm

9:26 fm  
Blogger sandra said...

Åh, vad snäll du är! Jo, det känns mycket bättre nu när jag räknat med Josefina, men det är rackarns avancerade tal vi måste kunna... Suck. Nu ska jag bara nöta tills nästa lördag...

Jo, jag håller med om att man vill ha det vanliga Grays nu och slippa bomber...

Kram!

12:48 em  
Anonymous Anonym said...

gäsp

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home