tisdag, november 28, 2006

Dagens fusk


Jag lyssnar faktiskt på lite julmusik såhär nästan en vecka innan advent... Lite förbjudet känns det, men jag har skaffat några nya titlar och kan inte låta bli... Maken och jag har faktiskt lyckas samla ihop en go samling julmusik.
Jag tänkte här sammafatta samlingen, med lite betyg :-)

- Carolas "Jul i Betlehem". Bra, men får inte överdoseras, då den lätt kan bli lite smörig och gudsfruktig.
- Jewels julskiva. Kanonbra!
- Tyresö Musikklassers julskiva. Är själv skyldig till lite skönsång på den skivan, för ett antal år sen.
- Åsa Jinders. Bra, men lite trist med så mycket instrumentalt. Bra "bakgrundsmusik".
- Mariah Careys "Merry Christmas". Känd för sin "All I want for christmas is you". Har förstått att man antingen älskar eller hatar den. Jag älskar!
- Jessica Simpsons "Rejoice". Ett nytillskott. Har ingen uppfattning ännu.
- The Temptations julsamling. Nytillskott, kul med lite motown i julsamlingen.

Och sist men inte minst, samlingens stora SKAM. Absolut INTE mitt inköp, utan maken får bära korset för detta alster:

-Lasse Berghagen "Jul i vårt hus". Spelas endast under strikta restriktioner här hemma (helst när jag är lååångt borta eller lite glöggfryntlig). Titelspårets textrad "julkorv är det bästa jag vet" är dock ett litet mästerverk, som triggar Sandra-humors rejält.

Det var en rätt stor samling faktiskt. Synd bara att man inte får lyssna så ofta. Som ni förstår älskar jag julmusik. Jag är en gammal körsångare och jag fäller gärna en tår till "Gläns över sjö och strand" i juletid. Vad har ni för julmusik hemma då? Några tips?

1 Comments:

Blogger Snäckan said...

Äsch, det är väl inte fusk att lyssna på julmusik redan? För i så fall så är jag också en fuskare av stora mått... ;-)

8:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home