söndag, december 31, 2006

En utmaning...

En av mina favoritbloggerskor, Jenny, har utmanat mig att lista fem saker som jag vill ska hända under 2007... Och det gör jag ju så gärna! Det blir nog dock inte några större nyheter vad jag längtar efter :-)

Examen - Sjuksköterskeexamen hägrar i juni och jag håller alla tummar att jag ska klara mig dit, trots läkemedelsräkning och c-uppsats. Jag längtar verkligen efter att börja mitt första jobb!

Körkortet - Med en ny, fin bil i garaget längtar jag ännu mer hett efter att klara uppkörningen. Det känns dock fortfarande overkligt. Jag trodde liksom inte att jag skulle ta något körkort, någonsin.

Få resa med älsklingen - Vi ligger i startgroparna för New York och jag hoppas, hoppas att det blir av! Sen drömmer vi om en kortis till Prag i höst också... Den som lever får se ;-)

Tillsvidareanställning/långt vik - Än så länge har jag ju sommaren fixad, men såklart är ju drömmen att få fortsätta som sjuksköterska permanent till hösten. Om inte på AVA, så på nåt annat spännande ställe. Gynakuten, neonatalen, gynavdelning... det finns många spännande ställen att hamna på!

Bebis - Drömmer jag om varje år, som en stående drömjulklapp på önskelistan ungefär ;-) Tror dock snarare på en 08:a eller 09:a än en 07:a... Tyvärr! För jag längtar så det gör ont ibland...

Den här listan sammanfattar mitt liv och mina drömmar rätt bra faktiskt. Kul att drömma och fundera lite grann...

Idag blir det en lite snuvig nyårsafton, men det gör inget! Vi ska ju mysa hemma och maken har lovat att jag ska få vila medan han städar och fixar. Det krävs mer än en förkylning för att hålla mig ifrån spisen en sån här dag, så ikväll njuter vi av:




Hummersoppa med hummersallad och citruscreme

Spett på tigerräkor med limesmakande mango- och avocadosallad.

Tre sorters ostar med plommonmarmelad (mycket gott!)

Moussebakelser (köpta)

Samt dricker Gula änkan och smaskar i oss favoritpraliner från fina kaffe-affären. Inte dumt inte! Vi satsar på flera små rätter, snarare än en klassisk trerätters. Menyn kan dock hinna ändras, då vi inte köpt in ingredienserna ännu. Gulliga svärisarna stod dock för inköp av hummer igår, när jag låg däckad. Jag ville inte riskera att de skulle ta slut :-)

Gott nytt år på er alla!

2 Comments:

Blogger Snäckan said...

GOTT NYTT ÅR till dig och maken. Hoppas du kryar på dig och mår bättre snart igen!

6:51 em  
Blogger sandra said...

Åh, tack detsamma! Jag blir nog frisk som en nötkärna snabbare än snabbt :-) Hoppas i allafall!

Kram

10:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home