lördag, december 30, 2006

Attjoo!

Jahapp. Lagom till nyår har jag blivit sjuk. Hängig och förkyld. Det var nog mer än ett år sedan jag var sjuk sist, så det är väl ok, men det är ju typiskt att det ska ske när man har några dagar ledigt... Inte helt ovanligt, eller hur?

Igår fick både jag och maken finfin behandling av min supersnälla kompis S. Vi var hemma hos henne och drack gott vin och hade jättekul, medan hon fixade till våra hår. Maken blev supersnygg i håret och jag klippte min page ännu kortare samt färgade och slingade. Det var ytterst få som såg att jag hade klippt mig sist (trots att jag kapade drygt 30 cm och bytte frisyr helt). Ganska förvånande faktiskt. Men nu tror jag inte att man missar förändringen.

Imorgon kväll blir det lugnt nyårsfirande här hemma för två. Och det passar väl rätt bra om jag inte tillfrisknar snabbt och mirakulöst. Vi ska dock laga riktigt god mat och dricka äkta champagne (en härligt sparad bröllopspresent), så det blir definitivt firande, trots nysningar.

Nu ska jag släpa mig upp till videobutiken om en stund, för att hyra några romantiska komedier. Maken åker till Köping och dömer bandy om några minuter och återkommer inte före åtta ikväll. Trist. Men då försöker jag kurera mig själv med film, en liten gnutta godsaker och min SATC-box (Sex And The City, om man inte kan förkortningen).

Ha en mysig lördag!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

SATC eller romantiska komedier låter som en toppen kväll
ha det supermysigt

*kram*
jenny

7:09 em  
Blogger sandra said...

Tack så mycket! Ja, det är oslagbar underhållning för min del :-)

Kramis!

9:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home